8 Ocak 2015 Perşembe

Oobleck




Sonunda Ege Deniz'e oobleck deneyi yapabildim. Bu deneyin amacı bazı sıvıların bazı durumlarda katı gibi davranmasıymış. Üzerine baskı uygulanınca katı gibi davranan sıvı, baskı çekilince sıvı haline geri geliyor. Bu karışımı nasıl hazırlayacağınızı düşünüyorsanız, 3 bardak mısır nişastası ve 1 bardak su ölçüsüyle hemen hazırlayabilirsiniz. Değerli montessori annelerinden bunu gıda boyasıyla renklendirip daha canlı hale getirenler var. Benim elimde olmadığı için biz beyaz olarak yaptık. 
Gelelim bu deney bize neler kazandırdı? Tabii Ege Deniz henüz katı, sıvı gibi kavramları anlayamaz ama ben yine de etkinliği yaparken amacımızı anlattım. O da belki sözle anlayamasa da ne demek istediğimi şaşkınlıkla ellerini izleyerek anlamaya çalıştı. Eline aldığı katı yumruğunu açar açmaz akışkan bir halde yok olup gidiyordu.
Ege Deniz elleriyle o kadar eğlendi ki ayaklarında da aynı etki olacak mı diye merak etmiş olacak bir de ayaklarını sokup çıkardı. En sonunda da tepsimizin içine oturarak hem elleriyle hem ayaklarıyla oynamaya devam etti. 
2,5 saat aralıksız oynayan Ege Deniz, en sonun da tepsiyi ters çevirip ritim çalışması yaptı.
Biz inanılmaz çok eğlendik. Kesinlikle çok keyifli bir etkinlik. Bunca zamandır geciktirdiğime üzülerek sık yapılacak etkinlikler listesine ekledik.

Sevgilerle,
Meltem LÜLE

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder